Sw Jurassic Shimano Casting Tournament 2016

Teks & Foto: JIM



Pertandingan casting kolam air masin yang berlangsung pada 30 Januari 2016 yang lalu mendapat sambutan di luar jangkaan daripada kaki-kaki casting tegar sekitar Lembah Klang. Ia telah berlangsung di SW Jurassic Fishing Pond, Bagan Lalang,Sepang. Seramai 65 orang peminat casting telah mendaftarkan diri pada hari tersebut dan ia mendapat kerjasama daripada pihak Shimano South East Asia, Shimano Malaysia dan Fishing Buddies.

Hanya penggunaan gewang dan soft plastic dibenarkan sepanjang pertandingan dijalankan. Peserta juga diwajibkan untuk menggunakan mata kail tunggal (single hook) yang telah dibuang mata pandannya. Setiap ikan yang berjaya didaratkan akan mendapat satu mata dan peserta yang mendapat mata terbanyak akan menjadi pemenang pertandingan. 


Sepanjang pertandingan yang dijalankan selama 3 jam ini, sebanyak 121 ekor ikan berjaya didaratkan. Kebanyakan ikan yang ditewaskan peserta adalah dari spesies kerapu. Tiada hadiah wang tunai sebagai habuan kepada pemenang, sebaliknya penganjur menawarkan hadiah berupa produk daripada Shimano dan sijil penyertaan kepada peserta dan petugas yang mengambil bahagian. 



Pada masa ini, pemancing menggunakan skill masing -masing untuk memikat ikan memakan umpan.



Hadiah Utama bc shimano Metanium











Besar sp dia!


Saiz sp yang paling banyak strike daripada kerapu.







Double hook up!


Pada majlis yang sama pihak penganjur turut melancarkan pelancaran produk terbaru bagi tahun 2016 antaranya joran dan kekili. Pelancaran produk telah dilakukan oleh Senior Executive of Shimano, Kelvin Yiu.

Produk Baru Keluaran Shimano


Champion!!

Tiga pemenang utama

Peserta diberikan sijil penyertaan pertandingan.



Marshall Pertandingan


 

Comments